God van de social media
Afgelopen zaterdag was ik op een congres (met name) over het
gebruik van social media van de PKN. Kerk2013 heette het.
Ik vond dat al buitengewoon grappig; echt iets voor de kerk
om aan het eind van 2013 met een
congres te komen wat kerk2013 heet. Noem het dan alvast kerk2014, zodat we
weten dat het over de toekomst gaat. Maar goed… het bleek toch een hip congres
!
Het leukste was misschien nog wel dat iedereen de hele dag
ongegeneerd met zijn tablet of smartphone aan het spelen was. Aantekeningen
werden vooral digitaal gemaakt, men maakte foto’s en filmpjes en twitterden en
facebookten er lustig op los.
De inhoud van het congres laat ik voor wat het is, maar het
openingsfilmpje wil ik graag met jullie delen. Sprak mij erg aan: http://vimeo.com/78977114
Maar wat ik nu eigenlijk het meest met jullie wil delen, is
iets anders.
150 mensen op een congresje in Utrecht waren 4 uur lang nr.3
op de lijst van trending topics in Nederland. En daar deed men niet eens moeite
voor.
Onderschatten wij dan de kracht en macht van zo’n medium niet
? Zouden we het niet veel meer moeten / kunnen gebruiken ? Stel je voor…
Mijn kerk heeft op zondag gauw zo’n 300 man tegelijk in de
kerk zitten. Als we samen afspreken op een bepaald moment een uur lang over
Jezus te gaan twitteren … Dan trek je nog eens aandacht toch ?
Ik zeg: doen !
Geen opmerkingen:
Een reactie posten